top of page
Modern Digital Watch

DIGITAL PROPHECIES

For a clear insight you need a different prespective

Home: Welcome
Home: Blog2
Search
  • Writer's pictureIdan Papier

תאורה חכמה - כנראה הפריט החכם הבא שתקנו לבית

Updated: Sep 4, 2020

זוכרים את ההתלהבות שהמציאו את המכשיר שמחאנו לו כפיים והיה מכבה את האור?

אז עכשיו יש לנו את התאורה החכמה איתה אפשר להדליק ולכבות את האורות באמצעות אפליקציה או באמצעות פקודה קולית , לקבוע לוחות זמנים להדלקה וכיבוי אוטומטי , להחליף את צבע הנורה ואפילו לקשר את ההדלקה שלה למזג האוויר כך שבכל פעם שעומד לרדת גשם האור בבית יתחלף לכחול...

הנורות החכמות הם הפריט הראשון שבדר"כ נקנה בתהליך הפיכת הבית לבית חכם ובצדק, בדר"כ מדובר על מוצרים פשוטים להתקנה , נוחים לתפעול עם מגוון רחב של אפשרויות שימוש ותרחישים שניתן להפעיל.

קצת דוגמאות לאיך זה יכול לעבוד אצלכם בבית:

כמה דקות לפני שהשעון המעורר מעיר אתכם הנורות מחקות את זריחת השמש ומעלות לאט לאט את רמת האור בחדר כך שגם אם חורף ויורד גשם בחוץ אתם מתעוררים לזריחה חמימה בתוך חדר השינה.

במקביל שאר האורות בבית נדלקים בעצמה בינונית המאפשרת לכם להגיע למטבח בלי להסתנוור, טקס הבוקר של להכין את הילדים לביה"ס מתחיל ובשעה מסוימת האורות מתחילים להבהב על מנת לסמן לילדים שהגיע הזמן לצאת להסעות, עם יציאת בן המשפחה האחרון מהבית האורות מזהים זאת ונכבים באופן אוטומטי עד לשובו של בן המשפחה הראשון וגם אז הם נדלקים רק כאשר הוא מתקרב פיזית לבית.

לקראת סוף ארוחת הערב האורות במטבח הופכים לצבע כחול מרגיע והאורות במקלחת נדלקים ומדגישים לילדים שזה הזמן להתקלח וכאשר הם מסיימים את המקלחת הבית כולו כבר מעומעם וכל האורות מצביעים לכיוון חדרי השינה בהם אורות הקריאה כבר דלוקים ומוכנים לסיפור אחרון להיום.

לאחר שנפטרים מהילדים , בשעה שאתם בדר"כ מתיישבים לאכול ארוחת ערב ,הבית נצבע באורות מרגיעים או שהנורות מדמות הבהוב של נרות או של אח בוער ובאופן מתוזמן כשאתם סוף סוף קורסים על הספה מול הטלוויזיה רוב האורות נכבים ופס תאורה שנמצא מסביב לטלוויזיה נדלק באופן שמדגיש את הצפייה ונותן הרגשה של בית קולנוע.

לקראת שעת השינה שלכם האורות מתעמעמים בהדרגה ומחקים את שקיעת השמש עד שבשעה קבועה מראש כל הבית כבה למעט אור קטן שנדלק ליד המקרר למקרה שתהיו רעבים בלילה.

כל זה קורה בבית שלי כבר כמעט ארבע שנים ואני נהנה כל יום מחדש...

ישנן המון סוגים של נורות חכמות וישנו מגוון של שיקולים אילו נורות לקנות ומה פועל עם שאר המכשירים החכמים שיש לכם בבית אבל ניתן לתמצת הכל לשני פרמטרים בולטים: מחיר וביצועים,

אני ממליץ באופן אישי לקנות את המוצר המוביל בתחום שהינו היקר ביותר אך גם האמין והשימושי ביותר, סדרת מוצרים של פיליפס שנקראת Philips hue המכילה מגוון רחב מאד של מוצרים החל מנורות רגילות שניתן רק לכבות ולהדליק או לשנות בהן את עוצמת התאורה וכלה במנורות צבעוניות , פסי תאורה , גלאי תנועה שניתן לחבר לנורות , ספוטים, מפסקי תאורה קבועים או ניידים ואפילו גופי תאורה ניידים שלא חייבים להיות מחוברים לקיר.

כל המוצרים מופעלים בעזרת האב קטן שמתחבר בכבל לראוטר שלכם ומאתר את כל הנורות בלחיצת כפתור. הנורות מתאימות להברגה הסטנדרטית של כל בית נורה וההתקנה פשוטה להפליא.

כאמור המחיר לא ממש זול אבל כשמתחילים קשה מאד להפסיק ( אני משתמש בביתי ב25 נורות מסוגים שונים) אבל המוצר אמין, לא מגמגם ועובד עם כל רמקול חכם או מכשיר אחר שתחשבו עליו.

למי שנמצא בתקציב לחוץ יותר מומלץ קו המוצרים של lifex או מוצרי yeelight של Xiaomi ואפילו איקאה יצאה עם קו של מנורות חכמות שכבר נמכר בארץ במחירים ובביצועים מפתיעים. לא התנסיתי איתם אך הביקורות עליהם לא רעות יחסית למחיר.

המלצה קטנה מזמן די ארוך של התנסות: עדיף לשלם יותר ולקלל פחות כשהמוצר לא עובד כמו שצריך וכשנכנסים לעולם הבית החכם חייבים להבין שאמינות ויציבות הם המפתח להכל (לא תרצו שהאור יכבה לכם באמצע המקלחת נכון?)

לינקים למוצרים לדוגמה מאמזון(ניתן גם לקנות בארץ במקומות מסוימים אך כרגיל יש פער משמעותי במחיר)

Philips hue

2 bulb starter kit: https://amzn.to/31XuPN9

3 bulb starter kit: https://amzn.to/2EQdCfM

4 bulb starter kit: https://amzn.to/2X1FYsc

Light Strip starter kit: https://amzn.to/2Qw17cI

light strip (without hub): https://amzn.to/3hTpsEc

motion sensor: https://amzn.to/32NdJAE

smart dimmer switch/ remote :https://amzn.to/2DmFRls

smart switch with no need for batteries: https://amzn.to/2YViwPm

שיהיה

לכם יום מואר,

לכל שאלה אני כאן – כתבו לי בתגובות/בפרטי.

30 views0 comments

CONTACT

054-2323221

  • facebook

Thanks for submitting!

Home: Contact
bottom of page